Leeruitkomst 5

Uitleg over de leeruitkomst Ontdek_CMD_5:

Leeruitkomst 5 staat in the thema van feedback verzamelen op je eigen prototypes en deze verwerken in volgende itteraties. Deze leeruitkomst kent twee criteria:
- Je hebt gericht feedback verzameld om te gebruiken in een volgende iteratie van jouw prototype(s).
- Je hebt laten zien hoe je de gekregen feedback hebt verwerkt in de prototype(s). Hier onder ga ik aantonen dat ik aan beide criteria voldoe.

Criterum 1- Feedback ontvangen:


Hier onder zijn voorbeelden te zien van feedback die ik heb ontvangen op mijn protoypes. Ik zou in de toekomst graag meer feedback op mijn producten willen ontvangen. Zodat ik andere inzichten kan krijgen en uiteindelijk een betere kwaliteit te krijgen. Dit heb ik ook verwerkt in mijn leerdoelen voor de volgende cursus.

feedbackontvangen

Criterium 2- Feedback verwerken:

conceptmaptimeline


Voor mijn conceptmap had ik de feedback gekregen dat de pijlen niet overzichtelijk waren. Hierdoor heb ik goed gekeken naar de relaties tussen de verschillende elementen en de pijlen zo aangepast dat het een stuk overzichtelijker is voor iemand die niet weet waar het over gaat. Ik had de icoontjes ook nog minder slordig kunnen maken zodat het nog overzichtelijker zou worden. Maar daar had ik helaas geen tijd meer voor.

feedbackontvangen

Voor het wicked problem, hoe kom ik van a naar b, heb ik gekozen voor tijdreizen. Hier kreeg ik de feedback dat ik niet genoeg kleur had gebruikt en dat het niet duidelijk was het om verschillende tijden ging. Mijn oplossing was om de dino in deze tijd een roze koptelefoon te geven. Dit geeft gelijk meer kleur, en laat zien dat dit iets is dat in deze huidige tijd plaatsvind.

feedbackontvangen

Voor mijn poster had ik eerst de feedback gekregen dat ik eigenlijk te weinig feedback had gevraagd. Daar schrok ik best wel van. Al dat werk voor niks. Wat uiteindelijk niet het geval was. Ik heb er erg veel van geleerd. Vooral over het ontwerpproces. Daarna ben ik gaan experimenteren met de verschillende ontwerpprincipes, waar ik ook feedback over heb gevraagd. Namelijk welke het duidelijkst overkwam. Daar kwamen twee opties uit die ik heb gecombineerd. Zo kwam ik uiteindelijk op het eindproduct van mijn poster. Ik had in het proces meer feedback kunnen vragen. Dit is weer iets dat ik in mijn leerdoelen heb aangegeven. De volgende cursus wil ik hier meer bovenop zitten.